6% пазарен дял ще искат за промотиране на вино в трети страни

Юлиана Стоичкова
Юлиана Стоичкова
3 Минути

Кандидатите по мярка „Популяризиране в трети държави“ по Национална програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор за периода 2019 – 2023 г. ще трябва да притежават поне 6% пазарен дял от произведените в страната вина със Защитено наименование за произход (ЗНП) или Защитено географско указание (ЗГУ), за да могат да участват в промоционални пакети на държавата в трети страни, гласи една от промените в Наредба № 6 от 2018 г. за условията и реда за предоставяне на финансова помощ по Национална лозаро-винарска програма. Досега документът предвиждаше този пазарен дял да се равнява на поне 10% от общото количество произведени вина със ЗНП/ЗГУ и/или сортови вина. Същата промяна се въвежда и за вината, които са бе без ЗНП/ЗГУ за последните две години.

Кандидатите, които искат да участват в промоционалните пакети в трети страни, освен финансова стабилност и технически капацитет, ще трябва да доказват пред Държавен фонд „Земеделие“, че за последните две години делът на приходите от лозаро-винарска дейност е над 50% от общия приход на кандидата, като прилагат годишен финансов отчет.

В тази връзка от критериите за оценка на проектите по мярката е премахнат критерият за „Представителност на кандидата – Пазарен дял от произведените вина ЗНП, ЗГУ и сортови без ЗНП, ЗГУ на участниците в промоционалния проект  спрямо общото производство за страната ЗНП, ЗГУ и сортови без ЗНП, ЗГУ“. Променена е и тежестта на критерий „Разнообразен асортимент на промотираните вина – (промотираните вина ЗНП, ЗГУ и сортови без ЗНП и ЗГУ от участниците в промоционалния проект)“, като точките за вина със ЗНП стават от 1 на 5, а приоритетът за сортови вина без ЗНП/ЗГУ се премахва. Причина за това е фактът, че проекти, финансирани с държавна помощ, не могат да промотират сортови вина без ЗНП/ЗГУ.

Облекчена е цялостната процедура по оценяване на проектите по мярка „Популяризиране в трети държави“, като е заличено изискването за разглеждане на проектите от Комисия за оценка.

Както и досега, допустими за финансиране ще бъдат заявления, които са получили минимум 5 точки на база оценка на предоставените документи. Намалява се обаче срокът, в който от ДФЗ ще трябва да се произнесат с решение по проектите – от 90 на 60 дни, като в рамките на това време ще бъде извършен и последващ контрол.

Кандидатите по мярка „Популяризиране в трети държави“ все още са длъжни да развият така стратегиите си за продажба зад граница, че в рамките на пакета да осигурят поне 10% ръст на продажбите или износа на вино.

 

Юлиана Стоичкова завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. Дълги години се занимава с печатни медии в областта на градинарството и цветарството. В agrozona.bg приоритет са й производството и пазарите на плодове и зеленчуци, лозарството и винарство, пазарът на земя и хоби градинарството.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА