Доц. Огнян Боюклиев: Нужен е Кадастър на земеделските земи, не данък за пустеещите площи

Златко Златков
Златко Златков
2 Минути

„Два са способите, чрез които може да се реши проблемът с пустеещите земеделски земи. Единият е с данъчни рестрикции, а другият — с финансови стимули за собствениците. Не бива да забравяме, че те са хора, които изобщо не се интересуват от земята. Важното е да се намери начин тези над 4 млн. дка земеделска земя да се обработват и да дават продукция.” – това са думите на Борислав Петков от Българската асоциация на собствениците на земеделски земи, цитиран от zemia-news.bg. Земеделските земи, които пустеят у нас, са 4,5 млн. дка или една десета от обработваемите площи.

Въвеждане на данък върху пустеещите земи е предложение на земеделски организации по време на обществена дискусия за обработваемата земя у нас в края на март. Друго предложение е изработване на закон за комасацията. Асоциациите имат за цел да стимулират собствениците на земя в случаите, когато не я обработват, да я отдават под наем на кооперациите или на по-големите местни фирми, за да се полозотвори плодородната почва.

Председателят на Института за агростратегии и иновации Светлана Боянова намира данъчното облагане на пустеещи земи за крайна мярка и неприложимо към момента, предава zemia-news.bg. Такъв данък не съществува в Европа, е установил след направена проверка доц. Огнян Боюклиев от Икономически институт на БАН. Според него е необходим Кадастър на земеделските земи.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА