“Едамаме” обещава бърза печалба

Павлина Георгиева
Павлина Георгиева
3 Минути

В Германия 300 г се предлагат за близо 4 евро

Бобовите растения се радват на все по-голяма популярност в немската търговия на дребно през последните години, а търсенето на свежа местна продукция постоянно расте. С помощта на „Реве“, традиционната мюнхенска компания, Кининг за първи път тази година решава да отгледа екзотичния сорт соя „Едамаме“. В края на маркетинговия сезон собственикът на компанията Георг Кининг младши констатира, че общия резултат е бил положителен.

Семейният бизнес на Кининг е посветен на отглеждането на екзотични зеленчукови култури от много години. Това включва както култури на открито, така и такива в оранжерии. Групата на супермаркетите „Реве“ би искала да предостави на своите баварски клиенти свежи, регионално култивирани стоки като „Едамаме“ и се обръща към иновативното семейство. “В последствие поръчахме семената от експерта Фабиан фон Беестен от „Гартен Соя“. В края на април посяхме и в края на август успяхме да съберем културите на открито. Към този момент вече сме разпродали всичко”- споделя Георг Кининг.

 

Деликатна култура, интересен търговски продукт

Преди това екзотичната зелена соя се внасял главно като стока или се продавал като ниша на седмичните пазари. Все още няма опити да се произведе и пусне на пазара сложната и чувствителна култура за свежия пазар. “Не е твърде уязвим за вредители, но имахме огромни проблеми с плевели и зайци. Те повредиха около 1000 квадратни метра за една нощ, след което покрихме останалите с мрежи.” – споделя още Георг. Независимо от това, балансът в края на маркетинговия сезон е изключително положителен: “Продуктът е с много интересни цени и е около 3.90 евро за 300 г в супермаркета. Това означава, че производствените разходи могат да бъдат покрити напълно.”- добавя още той.

Амбициозният производител вероятно не е недоволен от маркетинговия интерес досега: огромен дял от добива се предлага в 300 г купички, чрез регионалната търговия на дребно с хранителни стоки. Остатъкът отива или за пазара на едро, или за фермата на Кининг. „Търсенето вече е налице, но има още доста работа. Въпреки това, мога да си представя, че той ще се превърне в модерен продукт през следващите 2-3 години. До голяма степен това ще зависи силно от медиите, а именно дали този продукт ще бъде похвален или пренебрегнат от тяхна страна. “

 

По-високи маржове за нишови продукти

Във важните стопански райони на Бавария през последните няколко години се тестват много нови продукти. Семейство Кининг е един от пионерите в района на Мюнхен и разпознава тази разлика на пазара още в ранен етап: „В случая на конвенционалните зеленчукови продукти маржовете на печалба са сравнително ниски поради постоянното свръхпредлагане. Следователно регионалните градинари трябва да се опитват да намерят подходяща ниша “- разсъждава по темата Кининг.

Павлина Георгиева завършва Факултета по журналистика на СУ „Св. Климент Охридски“. В Аgrozona приоритет са й биологичното земеделие и здравословните храни, розопроизводството, пчеларството, ловът и риболовът.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА