Видео

Евродепутати:

Външният вид на храните не може да заблуждава потребителите

Етикетите говорят
Етикетите говорят
Автор: Агрозона
Споделена0

Ако производител от ЕС иска да предлага продукт на нов пазар в друга държава-членка, то той, ако се различава от продукт в друга страна членка, не може да изглежда по същия начин. Предпочитанията на потребителите не трябва да се използват като извинение за по-ниско качество, а потребителите трябва да бъдат информирани, че продуктът е пригоден за техния пазар и това да не се приема за даденост. Това се казва в доклад за двойното качество на храните и другите потребителски продукти на пазарите в Западна и Източна Европа. Документът бе приет с голямо мнозинство от евродепутатите в Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите на Европейския парламент.

„Практиката „една марка, един продукт, различно съдържание и качество“ трябва да бъде спряна! Бавно или никакво действие на равнище ЕС вече не е опция. Трябва да се погрижим да няма европейски граждани от втора класа, що се отнася до хранителните продукти. Същата опаковка трябва да съдържа същия продукт, независимо дали купувачът е в София или Стокхолм“, заяви евродепутат Момчил Неков, от името на Комисията по земеделие и развитие на селските райони към ЕП.

Евродепутатите приканват производителите да обмислят въвеждането на лого върху опаковките, което да показва, че съдържанието и качеството на продуктите от една и съща марка и с еднаква опаковка са еднакви в различните държави членки.

За да се постигнат промените, е необходимо изменение на член 6 на Директива 2005/29/ЕО от 11 май 2005 г. относно нелоялни търговски практики от страна на търговци към потребители, смятат евродепутатите.

Видео на фокус

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *