Ще разработваме съвместни туристически продукти с Турция

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
3 Минути

Представители на големи турски туроператори и турагенти ще посетят България за работна бизнес среща с наши фирми, на която ще стартира разработването на съвместните туристически продукти за далечни пазари като Китай, съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова след срещите си със заместник-министъра на културата и туризма на Турция Абдул Рахман Аладжъ и кмета на Истанбул Кадир Топбаш. Те бяха гости на българския щанд на международното туристическо изложение “East Mediterranean International Travel & Tourism Exhibition 2015” (EMITT), което се провежда в Истанбул, предава пресцентърът на туристическото министерство.

В рамките на срещата е обсъден засиленият интерес към България като туристическа дестинация след облекчаването на процедурите за издаване на визи, въведени със съдействието на Министерството на туризма. „По предварителни данни е налице между 30 и 40% ръст на турските туристи в зимните ни курорти в сравнение на същия период на миналата година“, каза министър Ангелкова. По думите й турските оператори информират, че вече се възползват от възможността да подават и получават в рамките на 1-2 дни туристически визи по електронен път, което все повече налага България на турския пазар.

Министър Николина Ангелкова и кметът на Истанбул Кадир Топбаш се договориха да бъдат организирани дни на България в турската столица и дни на Турция – в София. „Това е възможност не само да популяризираме нашата страна, но и основа, на която да развиваме дългосрочни контакти както между местната и държавната власт, така и между бизнеса от двете страни“, подчерта българският министър.

Страната ни участва в EMITT-2015 с информационен щанд от 99 кв. м, чийто основен организатор е Министерството на туризма. Представят се 24 български туристически фирми, общински администрации и туристически сдружения. През днешния първи ден на изложението имаше много голям интерес към българския щанд и към направената презентация за потенциала на България като целогодишна туристическа дестинация под надслов “A Discovery to Share”.  

През миналата година борсата в Истанбул се проведе в 12 палати на обща площ 65 хил. кв. м, на които се представиха над 4500 организации от 70 държави. Изложението е сред най-големите в света, а ръстът на посетители му през 2014 г. е с 13% повече спрямо предходната.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА