Промотирането на агнешко месо получава подкрепа от Брюксел

Златко Златков
Златко Златков
3 Минути

В шест държави-членки на Европейския съюз стартира кампания за стимулиране на готвенето с агнешко месо, след като Брюксел реши да съфинансира инициативите на организации в Англия, Ирландия и Франция, съобщава Agra Europe. Кампанията е с бюджет от 7.7 млн. евро. Английската организация на производителите на говеждо и овнешко месо (EBLEX) в сътрудничество с Ирландския борд за храните (Loard Bia) са кандидатствали и са успели да получат подкрепа от Евроепйския фонд за промоционални програми.

Програмата ще трае 3 години и ще включва дейности за разпространение на информация и маркетинг в Ирландия, Англия, Франция, а също в Белгия, Германия и Дания. Тези държави са избрани, защото се смята, че имат добър потенциал за кампанията. Очаква се инициативата да повиши консумацията на овнешко месо, която от 2000 г. насам е паднала с около 20%. Също така очакваният резултат е да се повиши значението на производството на овнешко месо, както и да се повиши вероятността продажбите да се увеличат с 5% до 2018 г., след като инициативата стартира през 2015 г.

„Като основни производители на овнешко месо в Европа ние имаме интерес да работим заедно, за да се увеличи консумацията на месо“, каза ирландският министър на земеделието Саймън Ковни. „Ние можем да постигнем това заедно. Участието на ЕС означава, че ще можем да достигнем повече клиенти и ще повишим търсенето на това вкусно месо.“

Сделката беше обявена в понеделник, 20 октомври, по време на едно от най-големите международни изложения за храни и напитки в Париж SIAL.

Англия, Ирландия и Франция имат добра история на сътрудничество за стимулиране на търсенето на овнешко месо, чрез кампанията Agneau Presto, която тече през последните шест години във Франция. Инициативата е помогнала да се разнообрази предлагането на овнешко месо в магазините така, че през 2012 г. продажбите са се увеличили с 3.5% при клиенти под 35 години, а през 2013 г. увеличението е с 1%.

Новата кампания ще се цели във възрастовата група от 25 до 45 години и ще включва комуникации по интернет. Ще се работи с блогъри, журналисти и промоционални кампании в търговските вериги, ще има стимули за кланниците и реклама в печатни медии. „Това е прекрасна новина за животновъдите и е отражение на сериозната работа на всички нас“, каза Ник Алън, секторен мениджър в EBLEX.

„Включването на ЕС в нашата иницатива означава, че кампанията ни ще получи повече тежест и ще достигне повече клиенти и в крайна сметка ще стимулира търсенето на овче месо. Ако вдигнем търсенето на този вид месо, всички страни ще спечелят“, каза още той.

Златко Златков администрира agrozona.bg между 2012 и 2015 година. В неговия профил ще откриете някои публикации на нашите автори в този период сред които Светлана Трифоновска, Марта Йонкова, Анета Стефанова, Диляна Хараланова, Лилия Александрова, Петър Лазов, Георги Джендов и други

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА