Най-добрият начин потребителите да оценят вкусовите качества на едно вино, без да са предубедени от предишни впечатления е като дегустират виното без да знаят коя е марката. Днес в рамките на изложението „Винария 2013“ на международния панаир в Пловдив посетителите имат възможност да опитат бяло, розе и червено вино на принципа „сляпа баба“ и да оценят неговите качества- в конкурса „Изборът на потребителя“. Посетителите отпиват от вина, бутилките на които бяха изцяло закрити и идентифицирани само с определен номер. За виното, харесало им най-много след дегустацията записват номера на бутилката в специален талон, който оставят на организаторите на дегустацията. Категориите в които дават своите гласове са две – за вкус и за аромат. След като приключат дегустациите в рамките на днешния и вчерашните ден всички данни се обработва и квалифицират, а продуктите, получили най-високи оценки ще бъдат удостоверени с грамоти. Конкурсът се организира от Асоциация на „Активни потребители“, Международен панаир Пловдив и Национална лозаро-винарска камера и единствения, на който потребителския глас определя победителите неутрално и без всякакви предубеждения. Кои вина ще бъдат отличени с грамоти от гласът на потребителя можете да проследите в априлския брой на списание Агрозона.
Диляна Хараланова