Овцевъдите в ЕС искат от еврокомисар Хоган програма за реклама на продуктите си

Кирил Александров
Кирил Александров
2 Минути

Овцевъдите в Европейския съюз искат от Европейската комисия да създаде специална програма за насърчаване консумацията и реклама на продуктите им. Това е едно от предложенията на представителите на сектор „Овцевъдство“ в ЕС, които проведоха поредица от работни срещи в Брюксел по инициатива на еврокомисаря по земеделие и развитие на селските райони Фил Хоган. Причината за инициативата е да се потърсят начини за преодоляване на проблемите за животновъдите и ниската консумация на овче месо на пазара на ЕС.

По време на форума са обсъдени начини за повишаване доходите на овцевъдите в ЕС. Идентифицирани са 13 области, в които са нужни спешни действия за развитието на сектор „Овцевъдство“. Като ключов приоритет е изведено постигането на по-голяма прозрачност на пазара чрез отчитане на цените, базирано на стандартна спецификация.

Европа има 900 000 овцевъди, създаващи продукти на стойност 5,5 млрд. евро. Браншът призовава също Европейската комисия да признае приносът на овцевъдството за развитието на икономиката. Секторът има огромен потенциал, но трябва да бъде подкрепен, като бъде защитен от вредния внос и като не се удължи действието на съществуващите мита върху квотите за внос в ЕС, подчертават от бранша.

Овцевъдството има важна роля също и поради факта, че 70% от областите, където околната среда в ЕС е нарушена, са пасища за овцете. Секторът играе важна роля по отношение доходите на населението в селските райони, особено на места, където няма алтернативни възможности за работа.

Овцевъдите в ЕС очакват еврокомисар Хоган да изпълни препоръките им за развитие на бранша, коментира Джон Брайън, овцевъд, бивш председател на Асоциацията на овцевъдите в Ирландия и председател на работната среща, която се проведе в Брюксел.

Овцете в ЕС наброяват 85 млн. глави с годишна продукция от около 710 000 тона мляко. 13 държави в ЕС имат значителна продукция и България е една от тях, останалите са Германия, Гърция, Испания, Франция, Унгария, Ирландия, Италия, Нидерландия, Португалия, Румъния, Швеция, Великобритания, а 1/3 от продукцията е концентрирана в 4 държави – Великобритания, Гърция, Испания, Франция.

Кирил Александров работи като журналист от 2006-а година. Преди да работи в Agrozona.bg, е бил част от екипите на Агенция "Фокус", сп. Тема и сайта Expressnews.

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА