НПО иска забрана за рекламата на цигари

Екип на Агрозона
Екип на Агрозона
1 Минути

Цигарите да не се рекламират и да се продават от затворени шкафове, на които са поставени списъци с наличните тютюневи изделия и техните цени, това предложи вчера на заседание на Комисията по земеделие и храни „Коалиция за живот без тютюнев дим“. Аргументът на неправителствената организация е, че рекламата има за цел да се увеличи потреблението, да се намали желанието за отказване от тютюнопушенето и да се насърчат експушачите към връщане към стария навик.

В 24 държави с ЕС е забранена рекламата на тютюневи изделия, посочиха от коалицията, а препоръка на Световната здравна организация е продажбата да става от скрити шкафове, за да бъде налична стоката в магазините, понеже тя не е забранена, но и да не се насърчава потреблението. Д-р Гергана Гешанова от организацията цитира данни, според които всяка реклама на тютюневи изделия увеличава вероятността младеж да пропуши със 7%. Изследване от 2004 г. в Испания е показало, че билбордите с такива реклами създават предпоставки юношите на възраст 13-14 г. да пропушат или да се превърнат от случайни в постоянни пушачи, каза още д-р Гешанова.

Agrozona.bg e специализиран новинарски сайт за бизнес и земеделие. Нашата цел е да информираме своите читатели за новостите и добрите практики в агробизнеса у нас и по света. Agrozona.bg Ви предоставя експертни анализи и съвети за успешна реализация в сектора, а също така информация за важни срокове и събития. При нас ще намерите още и интересни и полезни съвети за вашето хоби. Екипът на Агрозона подготвя цялото съдържание на сайт и списание Агрозона. В него участват 4 журналисти, както и стажантите, които се учат на аграрна журналистика в редакцията на Агрозона

РЕКЛАМА

ВИДЕО

Свали мобилното приложение Farm Check и се увери в произхода на над 75 000  хранителни продукти.

Реклама

Реклама

Последни

Седмичен бюлетин

Запиши се за седмичния бюлетин на Агрозона.

Моля изчакайте секунда ...

Благодарим ви, че се регистрирахте!

Реклама

Реклама

РЕКЛАМА