Създаването на постоянни фермерски пазари е една от идеите, които производители и потребители отправят към Министерството на земеделието и храните при провеждането на кампанията в подкрепа на българските производители “Подкрепяме българското”.
Това каза при откриването на изложението в Сливен министърът на земеделието Десислава Танева, предава “Фокус”.
„Кампанията е в две части. Първо, ежегодната ни среща със земеделски производители от страната. Такива срещи направихме преди година и три месеца, на които разяснявахме промените в политиката за подкрепа и имахме обратна връзка, а тази година отчитаме резултатите, правим обратна връзка, набелязваме проблемите, болезнените теми”, допълни министър Танева.
Втората част от тази кампания е да се покаже на потребителя, че българският производител произвежда все повече, по-качествено, с по-висока експортна ориентираност и че българите, освен цената, която е основният мотив у един потребител да избере един продукт, да имат и национален мотив за това. „Срещите и със земеделските общности, и с потребителите преминават изключително добре. Има предложения да подкрепим създаването на постоянни фермерски пазари, които са много популярни на Запад, в Старите демокрации, като вид атракция, за развитите градски центрове. Надявам се в тази посока да се развие кампанията и да се направят такива пазари, които са отдавна популярни”, посочи Десислава Танева.
Министърът добави, че във всеки областен град кампанията “Подкрепяме българското” получава подкрепата и на местните власти, независимо от партийна принадлежност са кметовете на общини, те съдействат. 30 фирми от Сливен и региона представят на изложението в Градската градина собственото си производство. В шатрите са изложени тестени и сладкарски изделия, месни и млечни продукти, вино и спиртни напитки, гъби, плодове и зеленчуци. Всеки посетител има възможност да опита продукцията.
Изложението „Подкрепяме българското” в Сливен е част от Фестивала на Стоте войводи, който се провежда за втора поредна година в града под Сините камъни.